20 Ocak 2015 Salı

Kış Okuma Şenliği İlk Ay Durum Raporum

Benim performansım şöyle:

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman. 
Çizgilerle Nazım Hikmet - Müjdat Gezen & Savaş Dinçel
Ka Kitap
136 sayfa

3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap. 
Çelik Mağaralar - Dr. İsaac Asımov
Başkan Yayınları
240 sayfa

5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Bütün Şiirleri -  Orhan Veli
YAPI KREDİ YAYINLARI
248 sayfa

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Budala - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Can Yayınları
653 sayfa

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
Kuşlar Da Gitti - Yaşar Kemal (ilk basım 1978)
YAPI KREDİ YAYINLARI
79 sayfa

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 
Arı Kovanına Çomak Sokan Kız & MILLENNIUM III - Stieg Larsson
Pegasus Yayınları
800 sayfa

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı. 
Bir Kalbin Ölümü / Mürebiye - Stefan Zweig
Yordam Kitap
95 sayfa

Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde... - Mahir Ünsal Eriş
İletişim Yayınları
152 sayfa

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Kadın Düşkünü & Memleket Romanı - Kemal Safa Güntekin
İletişim Yayınları
230 sayfa

Çifte Kapıların Ötesi - Gülayşe Koçak
Yapı Kredi Yayınları
184 sayfa

Kıran Kırana - Amélie Nothomb
Can Yayınları
120 Sayfa

Toplam 11 kitap okuduğum için 11x10=110 puan
18. Kategoriyi tamamladığım için ekstra 20 puan
Toplam  2937 sayfa okuduğum için 29 puan
Toplam 110+20+29=159 puan

9 yorum:

  1. Çok iyi performans kutlarım Eral... nasıl bu kadar çok okuyabiliyorsunuz doğrusu hayret ediyorum :) bu arada soracaklarım var... Budala, Bir Kalbin Ölümü ve Mahir Ünsal Eriş nasıldı?? ayrıca bunlar için yorum yazacak mısın?? geriye kalan okumalar için kolay gelsin :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül çok teşekkür ederim. Okuduklarımın arasında çok sayfalı kitaplar mevcuttu ama büyük bir kısmı az sayfalı kitaplardı. Gül ben çalışmıyorum. Çocuklarım büyükler. Onlar küçükken bu kadar çok okumaya saat ayıramazdım. Tv yi sadece haber izlemek amaçlı açarım. Öyle konu komşularımla çat kapı görüşmelerim de olmaz. Bilgisayar oyunları daha hiç oynamamışımdır. Okey oynamayı severim ama onuda arkadaşlarımla birebir karşı karşıya olduğumda oynarım. Asosyal miyim ben?:))

      Gül, Budala beni çok sıktı. Açıkçası Dostoyevski'nin bir eserinden bu kadar çok sıkılacağımı hiç düşünmezdim ama evet çok sıkıldım.
      Bir Kalbin Ölümü"nü aslında ben Can yayınevinden okumuştum ama okuduğumu unuttum ve Yordam yayınevinden tekrardan aldım. Daha ilk cümlesinde okuduğum bir eser olduğunu anlamıştım ama tekrardan okudum. Zaten Stefan Zweing benim çok beğendiğim bir yazardır. Ne yazsa okurum. Kesinlikle önereceğim bir yazar ve önereceğim bir öykü kitabı.

      Mahir Ünsal Eriş'in iki güzel öykü kitabını Neslihan kardeşim bana hediye göndermişti. Ben öykülerini çok, çok beğendim. Bir mahallede yaşanabilecek olayları yazar öyküleştirmiş. Çok samimi, sımsıcak bir anlatıma sahip. Emin ol bundan sonra Mahir Eriş takip edeceğim bir yazar olacak.

      Gül artık çok fazla kitap değerlendirmesi yapmak istemiyorum. Ben düşüncelerimi sözcüklere dökemiyorum. Çok fazla hatalar yapıyorum. Blogumu kapatmak diye bir niyetim yok. Zaman zaman çeşitli paylaşımlarda bulunuyorum. Bazen kitap değerlendirmesi de yapacağım ama artık eskisi gibi okuduğum her kitabı değerlendirmeye çalışmayacağım. Sizler gibi kaliteli kitap yorumcularını okumak benim için büyük ayrıcalıktır. Böyle devam etmek istiyorum.
      Geriye kalan eserleri ise elime alıp okuduklarım arasında yerleştirmeye çalışacağım. O kadar çok okumayı düşündüğüm eserler var ki. Okudukça şenliğe uyan kategorilere saydıracağım. Yok sayılmıyorsa varsın sayılmasın. Şenlik bahane okumak şahane diyoruz:))

      Sil
    2. Eral, yazdıklarına göre çok fazla benzeşiyoruz, ben kendimi hiç asosyal olarak düşünmem dolayısıyla sen de değilsindir :)
      Yakında Budala'yı ben de okuyacağım ve fakülteden beri (yıllar yıllar önceydi :) Dostoyevski okumadım nasıl hissedeceğim ben de merak ediyorum açıkçası :)
      Aslında M.Ü. Eriş'i önceden çok merak etmiyordum ama İletişim yayınlarının 2015 takvimini aldım onda arkası yarın şeklinde bir hikayesi var daha çok azını okudum ama çok beğendim senin yorumunu da gördükten sonra sanırım bir kitabını okuyacağım...
      Ben şimdilik kitap yorumlamaktan hoşlanıyorum bakalım nereye kadar gidecek ( bu arada beni de kaliteli kitap yorumcusundan saydığın için çok teşekkür ederim)
      Haklısın çok okunacak kitap var ve şenliklerin buna aracı olması da güzel... ben de sizi izlemekten çok keyif alıyorum... dediğin gibi bahanesi ne olursa olsun okumak şahane... sevgilerrr

      Sil
    3. Gül bende kendimi asosyal olarak düşünmüyorum. Okumaya günümün belli saatlerini ayırıyorum. Keşke daha fazla zaman ayırabilsem. Okudukça sanki hiç okumamışım gibi geliyor ve daha çok okuma ihtiyacı hissediyorum.
      İletişim yayınlarının 2015 takvimini bana bir arkadaşım hediye etmişti. Çok güzel bir takvim. Sen sayfalarını koparıyor musun? Ben koparmaya kıyamıyorum:(
      Benim için çok kaliteli kitap yorumcularındansın ve seni okumayı çok seviyorum.

      Sil
    4. Güzel görüşlerin için teşekkür ederim :) Takvimi ben de koparmıyorum, irice bir ataş ile arka tarafına tutturuyorum şimdilik ama sene ilerleyince ne olacak bilemiyorum :) on gündür bir seyahatteydim okuyamadım şimdi toptan okuyacağım çok zevkli olacak:))

      Sil
  2. Ben de "Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde"yi merak etmiştim,Gül Akça sormuş benden önce. :)Cevabını aldım.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacığım, çok beğeneceksin. O eseri almalısın canım.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Canım, senin içinde öyle. Çok öpüyorum.

      Sil