23 Şubat 2015 Pazartesi

Okumaya dair

http://kahvecanavari.blogspot.com.tr/ bloğunun sahibesi güzel bir mimi cevaplamak için beni davet etmiş.

Sorular ve cevaplarım;

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?  
Kitap okumak için belli bir yerim yok. Yeter ki ortamım sessiz olsun ve ayağımı uzatacağım bir yer olsun.

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Ayraç ama aniden kitabımdan ayrılmak zorunda kalırsam o an elime ne geçerse -bu telefonum bile olabiliyor- onu kitabımın arasına koyabilirim.

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 
Genellikle belli bir bölüm sonunda ara veririm ama kitabıma bölüm sonu olmadan ara vermek zorunda olduğum zamanlar da çok sıklıkla oluyor.

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi?
Kitap okurken yemek yiyemem. Çay, kahve gibi sıcak içecekleri kitabımı okurken içmeyi  çok seviyorum. Çayımın ve kahvemin yanında çok ufak atıştırmalıklar olabiliyor. (keşke o atıştırmalıklarım olmasa. Kilo verememe sebebim onlar)

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Çok hafif sesle müzik dinleyebilirim. Asla televizyon izleyemem.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Tarih kitabı veya şiir kitabı okuyorsam romanlarımla birlikte okurum. Ama iki romanı asla bir arada okumam.

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Evimde okumayı seviyorum. Şehir içi toplu taşıma araçlarında kitap okuyamam, uzun yol otobüs yolculuklarında kitap okurum. Ayrıca tatilde güneşlenirken okumayı çok severim.

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?  
Sessiz okurum ama bazen öyle cümle olur ki o cümleyi kafamın içine iyice yerleştirmek isterim. O cümleleri sesli okurum.

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Ucuz aşk romanı okuyorsam atlaya atlaya okurum.

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Ciltli veya karton hiç fark etmez.

11- Kitap yazıyor musun?
Hayır. Ben sadece iyi bir okuyucuyum.


Bu güzel mimi isteyen cevaplasın. Bloğumda okuma şenliği liste ve raporlarını yayınladığım çok sevgili Leyla, Neslihan ve Özge de bu mimleri isterlerse cevaplayabilirler. Cevaplarını ben seve seve yayınlarım.

9 yorum:

  1. çok tanıdık cevaplar ya benzeşiyor muyuz ne :D

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Eral.Hemen gönderdim cevaplarımı,Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi cevapların için çok teşekkürler arkadaşım. Çok öpüyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  3. İnsanların kitap okuma alışkanlıkları, yaşam tarzlarını anlamak için ne çok ipucu veriyor değil mi? Bana nasıl ve nerede okuduğunu söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim :D

    İyi oldu bu detayları bilmek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnızlıktan hoşlandığımı anlamış olmalısınız:)) Üstelik ehl-i keyf bir kadınım.:)) Ve vee dikkatim hemen dağılabiliyor: Bundan hoşlanmıyorum ama:(( Bunları yazdıklarımdan kolayca anlayabilirsiniz. Siz bunların üzerine ne katmak istersiniz:)

      Sil
  4. Aaa mimlendim mi ben şimdi :) Ne yalan diyeyim soruları görünce heveslenmiştim zaten. Hemen yolluyorum Ablacım. Tabi yine sana iş çıkmış olacak o da ayrı mesele :)

    Kitap okuma zevklerimiz gibi alışkanlıklarımız da benzeşiyormuş. Tevekkeli değil birbirimizi o kadar mesafeden çekmiş bulmuşuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla öyle iş çıkacak falan fistan gibi düşünme. ben zevkle yayınlarım birtanem:)

      Sil