24 Şubat 2015 Salı

Şah-Rû’nun (Neslihan) dan Okuma Halleri

Yettimmm. Eral Ablam mimler de ben koşmaz mıyım?

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?  
Evet, belli bir yerim ve belli bir konumum var. Genelde kendi yatağımda Buz Devri'ndeki Sid gibi şekilden şekile girerek okurum.

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Kesinlikle ayraç.

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 
Evdeyken acil bir durum olmadığı sürece sayfa sonunda bırakmaya çalışırım. Otobüsteysem durak nerede denk gelirse :)

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi?
Tercihim sadece bir şeyler içmekten yana ama bazen bakıyorum yanında "mucivezi bir şekilde !!!" atıştırmalık bir şeyler belirivermiş :))

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Hiçbiri. Ben kitabın içine dalanlardanım, araya başkasının girmesinden hoşlanmıyorum. Gürültü rahatsız etmiyor ama kesinlikle bir şeyler açıp dinlemem ya da izlemem.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Romanları tek seferde tek bir roman. Şiir veya çizgiroman/manga gibi eserlerde daha esnek davranıyorum.

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Tercihim tropik bir ada sahili fakat hayatın bana dayattığı toplu taşıma. Yine de en iyisi ev sanırım :)

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Sessizce. Sonra bir cümle gelip kendi sesini yükseltiyor ya işte onu seviyorum.

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Gazeteyi ölüm ilanlarına kadar okuyan babamdan kalma bir huy olsa gerek önsözden arka kapağa kadar satır satır okurum.

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Kitap olsun da taş tablet bile olur.

11- Kitap yazıyor musun?
Nerdeee anca okuduklarımı eleştiririm. Öyle de hazırcıyım :)


   

4 yorum:

  1. O mucize annen değil mi?:) Canım cevapların için çok teşekkür ederim. Okuma hallerimizi öğrenmemiz iyi oldu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen annem bazen de ben ama tamamen şuursuzca, bilinçdışı, hiç haberim yok yani :))) Rica ederim, çok keyifli oluyor böyle mimler. Kitaplar ve getirileri...

      Sil
  2. Taş tablet lafı çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Kitap olsun da gerçekten. Kitapsız bir dünya, Fahrenheit 451 gibi bir kabus düşünemiyorum

      Sil