22 Haziran 2015 Pazartesi

Bahar Okuma Etkinliği Raporum

Bir etkinliği daha sonlandırdık. Okumak için belirlemiş olduğum kitaplarımın 24 tanesini okumuşum. Bence üç ay için iyi bir sonuç.
Kategoriler arasında kitaplarımızı değiştirebiliyoruz. İtiraf ediyorum ekstra puan almak için okumuş olduğum kitaplarımı kategoriler arasında değiştirdim:)
Değişim yaptığımız kitaplarımızı açıklamak zorundayız.

Jessie Lamb'ın Vasiyeti -Jane Rogers 10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap. kategorisinden alıp  21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Karakterlerin bulundukları kitaba isim verdikleri dört kitap. kategorisine yerleştirdim.


1. Kategori (10 puan): Yaşar Kemal'den bir kitap. Kısa bir süre önce kaybettiğimiz ustaya saygı kategorisi. 
Büyük ustaya ait bir kategori Bahar Okuma Şenliği'nin en özel kategorisidir. Özel kategori için belirlemiş olduğum kitabımı, yine benim için çok özel insanlar doğum günümde hediye etmişlerdi. Buradan hepsine tekrar teşekkür ederim.
Çocuklar İnsandır - Yaşar Kemal
Yapı Kredi Yayınları
Sayfa Sayısı 336

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
Pierre Loti - Aziyade
NTV Yayınları
Sayfa sayısı 128

5. Kategori (10 puan): Mizahi türde, eğlenceli bir kitap.
Şimdiki Çocuklar Harika - Aziz Nesin
Nesin Yayınevi
Sayfa Sayısı 224

8. Kategori (10 puan): İsminde bahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların bahar mevsiminde geçtiği bir kitap.
Lal-i Gül Boğaz'ın Yakutu - Hristina Aleksandrou
Literatür Yayınları
Sayfa Sayısı 296

9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap.
Hakan Bıçakcı'nın tavsiyesine uyacağım.
Acımak - Stefan Zweig
Altın Yayınları
Sayfa Sayısı 406

11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.
Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz - Melisa Kesmez
Sel Yayınevi
Sayfa Sayısı 140


14. Kategori (10 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış kadın bir yazardan bir kitap.
1993 Nobel Edebiyat Ödülü alan Toni Morrison'dan bir eser
Sevilen - Toni Morrison (Bu eser 1988 Pulitzer Edebyat Ödülü'ne layık görülmüş)
Can Yayınları
Sayfa Sayısı 311

15. Kategori (10 puan): Biyografi/otobiyografi/anı türünde bir kitap.
Bir Küçük Hayalperest Verlaine - Stefan Zweig (biyografi)
Zeplin Yayınları
Sayfa Sayısı 71


18. Kategori (Her kitap 10 puan, 3 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Dünya edebiyatından üç kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Uzakdoğu, biri Balkan edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Lütfen Anneme İyi Bak - Kyung-Sook Shin (Uzakdoğu Edebiyatı)
Doğan Kitap
Sayfa Sayısı 232

Drina Köprüsü - İvo Andriç (Balkan Edebiyatı)
İletişim Yayınları
Sayfa Sayısı 354

Tarçın Kokulu Kız - Jorge Amado (Latin Amerika Edebiyatı9
Can Yayınları
Sayfa Sayısı 504

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir).
Ev Sahibesi - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Türkiye İş Bankası Yayınları
Sayfa Sayısı 168


20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Fahişe  - Nan Maynard
Altın Yayınları
Sayfa Sayısı 416

Sesler Zinciri - Andre Brink (yabancı erkek yazar)
Altın Kitap
Sayfa Sayısı 455

Coşkuyla Ölmek - Şule Gürbüz (yerli kadın yazar)
İletişim Yayınları
Sayfa Sayısı 191

Felatun Bey ve Rakım Efendi - Ahmet Mithat Efendi (yerli erkek yazar)
Nilüfer Yayınları
Sayfa Sayısı 160

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Karakterlerin bulundukları kitaba isim verdikleri dört kitap.
Jessie Lamb'ın Vasiyeti -Jane Rogers
Nemesis Yayınları
Sayfa Sayısı 304

Miletoslu Aspasia - Ahmet Semih Tulay
Remzi Kitapevi
Sayfa Sayısı 208

Esperanza'nın Kutusu - M. Amparo Escandon
Arunas Yayınevi
Sayfa Sayısı 188

İsabelle - Andre Gide
Varlık Yayınları
Sayfa sayısı 80

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Çok uzun zamandır kitaplarını okumayı çok istediğim dört Türk yazardan dört kitap. Bu yazarlarla ilk defa tanışacağım:)
7 - Cem Akaş
Okuyanus Yayınları
Sayfa Sayısı 240

Hakkari'de Bir Mevsim - Ferit Edgü
Sel Yayıncılık
Sayfa Sayısı 198

Kayıp Gergedanlar - Cem Kalender
Alakarga  Sanat Yayınları
Sayfa Sayısı 283

Zaten Yoksunuz - Meltem Arıkan
Everest Yayınları
Sayfa Sayısı 279

Okunan Kitap Sayısı 24 = 240 Puan

Okunan Sayfa Sayısı 6.172 = 61 Puan

18-20- 21-22. Kategori Tamamlandığı İçin Ekstra Puan 20+20+40+40= 120 puan

Toplamı 421 puan

10 yorum:

  1. Hem de gayet iyi Ablacım. Amaç yarışmak değil neticede. Araştırdık, kurcaladık, bir sürü yeni kitap keşfettik, yeni yazarlarla tanıştık, yeni dünyalara daldık, daha ne olsun. :)

    Pierre Loti - Aziyade nasıldı? Çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım burada biz yarışmıyoruz. Amaç birlikte okumanın keyfine varmak. Ben çok keyif alıyorum. Bu etkinlik sayesinde Türk ve dünya edebiyatını ve yazarlarıyla, romanlarını çok iyi öğrendiğimi görüyorum. Benim açımdan çok iyi bir gelişme. Pierre Loti'yi eh işte fena değil:)

      Sil
  2. Tebrikler Eral Hanım, 3 aya bunca kitap sığdırmak gerçekten alkışı hak ediyor. Üstelik okumanın hakkını vererek yapıyorsunuz bu işi. Gerçekten tebrik ederim sizi .


    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanımcığım merhabalar. Sizi görmek iyi oldu. Nasılsınız? Sürekli Zeliha'dan haberlerinizi alıyorum. Evinizi taşımışsınız. Güle güle oturun. Darısı kendi evinize taşınmak olsun. Kısa bir süreliğine de o mekandan çıkmanız bence iyi olmuş.
      Nurdan Hanımcığım okumayı yemek içmek gibi ihtiyaç görüyorum. Onlar bedenimin ihtiyaçlarıysa okumak ruhumun ihtiyacı halini almıştır. Okuduklarımın ne kadar hakkını veriyorum onu bilemeyeceğim. Ama bildiğim bir şey varsa insanları yargılamıyorum. Bunu bana kazandıran okuma aşkım.
      Sevgiler. Çok öpüyorum sizi.

      Sil
  3. Melisa Kesmez ve "Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz" bu aralar sıkça karşılaştığım bir kitap.Okunacaklar listeme alıyorum Eral.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku canım. Beğeneceğini düşünüyorum.

      Sil
  4. Merhaba Eral, yine performansın çok iyi kutlarım... ve haklısın yeni kitapları değişik konuları keşfetmek için çok iyi bir yol... ben de Lal-i Gül Boğaz'ın Yakutu'nu sorayım (bir ara dikkatimi çekmişti ama okumadım) nasıl buldun? sevgiler :) yeni şenlik için kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül kusura bakma geç cevaplayabildim:( Geçen hafta hep hastanelerdeyim. Lal-i Gül Boğaz'ın Yakutu yaşanmış bir hayatmış diye not düşülmüş. Bana pek doğru gelmedi. Bir türlü inanamadım:( Okuna bilinir bir eser ama tavsiye eder miyim? Hayır. Sevgilerimle canım.

      Sil
    2. Çok geçmiş olsun, umarım sorun neyse çözülmüştür.. ayrıca ne kusuru canım :) birde cevap vermekle uğraşacak değildin herhalde... ben de tatildesin diye düşünmüştüm... yorum için de teşekkür ederim benim de gerçek hayat diye ilgimi çekmişti iyi ki almamışım o zaman... sana kolay gelsin, umarım yoğun günleri atlatmışsındır... sevgiler :)

      Sil
  5. vay müthiş okumaların olmuş yine , ben kitap yorumlarını da bekliyorum detaylı ama :)

    YanıtlaSil