24 Eylül 2015 Perşembe

Güz Okuma Şenliği 2015 İçin Seçtiğim Kitaplarım

Yaz Okuma Şenliği 2015 için kitaplarımı önceden belirlememiştim. Bir başlıyayım kitaplar kendiliğinden düzülür demiştim. Böyle olunca bu etkinliğin en keyifli kısmı olan kitap seçme sevincini yaşayamadım. Güz Şenliği'nde keyfimden olmadım ve kitaplarımı belirledim. Tabii şimdilik bu liste taslak halinde daha çok değişecektir.

Kategoriler ve Belirlediğim Kitaplarım:

1. Kategori (10 puan): Şenliğimizin destekçisi İthaki Yayınları'ndan çıkan bir kitap.
Vahşetin Çağrısı - Jack London
İthaki Yayınları
101 sayfa

2. Kategori (10 puan): İsminde güz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güz mevsiminde geçtiği bir kitap.
Uğultulu Tepeler - Emily Bronte
Can Yayınları
405 sayfa

3. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap (Birkaç cilde bölünmüş kitaplarda ciltlerin toplam sayfa sayısına bakabilirsiniz).
Shantaram - Gregory David Roberts
Artemis yayınları
Sayfa Sayısı 852

4. Kategori (10 puan): Olayların geçtiği yerin (köy, kasaba, şehir, ülke, kıta) adının kitabın adına yansıdığı bir kitap.

5. Kategori (10 puan): Esas mesleği öğretmenlik olan bir yazardan bir kitap.
Maria Duenas halen Murcia Üniversitesinde ders vermektedir.
İki Dikiş Arasında Zaman - Maria Duenas
Pegasus Yayınları
655 sayfa

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

Halkın ar duygularını incittiği gerekçesiyle 1985'te Türkiye'de toplatıldı.

Bitmeyen Aşk - Pınar Kür
Everest Yayınları
Sayfa Sayısı 475

7. Kategori (10 puan): Herkesin okuyup da sadece sizin okumadığınızı düşündüğünüz bir kitap..
Bir Geyşa'nın Anıları - Arthur Golden
Altın Kitaplar
554 sayfa

8. Kategori (10 puan): Başkasının sizin için seçtiği bir kitap. (Bu kategoride tavsiyelerine güvendiğiniz ve tanıdığınız birine gidip ne okuyacağınızı sorabilirsiniz veya bir yakınınızdan kütüphanenizden okumanız için rastgele kitap seçmesini isteyebilirsiniz. Kendi kendine karar vermek yok).
Quo Vadis? Nereye Gidiyorsun - Henryk Sienkiewicz (oğlumun okuyup çok beğendiği ve okumam için başımın etini yediği kitap)
Cem Yayınevi
408 sayfa

9. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir kitap (Serilerin ilk kitapları kapsam dışı).
Kurt Seyt & Murka - Nermin Bezmen
PMR Yayınları
540 sayfa

10. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz bir yazardan/şairden bir kitap.
Aşk Zamanı - Necib mahfuz
Kırmızıkedi Yayınları
133 sayfa

11. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.

12. Kategori (10 puan): Doğduğunuz yıl hayatını kaybetmiş bir yazardan/şairden bir kitap.
Doğum tarihim 1967. Andre Mauroıs doğduğum yıl vefat etmiş.
Sonbahar Gülleri - Andre Mauroıs
Varlık Yayınları
176 sayfa

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 
Guguk Kuşu - Ken Kesey
Hürriyet Yayınları
364 sayfa

14. Kategori (10 puan): Halen yaşayan, Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap.
Bazı Kadınlar - Alice Munro
Can Yayınları
359 sayfa

15. Kategori (10 puan): Biyografi/otobiyografi/anı türünde bir kitap.
Dünün Dünyası - Stefan Zweiğ (otobiyografi)
Can Yayınları
496 sayfa

16. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.
Gazi ve Fikriye - Hıfzı Topuz
Remzi Kitabevi
286 sayfa

17. Kategori (10 puan): Ödül almış bir öykü kitabı (Lütfen kitabınızı belirtirken hangi yıl hangi ödülü aldığını belirtin.)
Kıran Resimleri - İnci Aral ( 1983 Nevzat Üstün Öykü Ödülü)
Kırmızıkedi Yayınları
112 sayfa

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 30 puan, toplam 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimelerin olduğu iki kitap.
Kutsal Gece - Tahar Ben Jelloun
Kırmızıkedi Yayınları
155 sayfa

Saçında Gün Işığı - Jhumpa Lahiri
Domingo Yayınları
376 sayfa

İtirazı olan var mı? Gece ve Gün yani Gündüz.

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Eserlerini aynı dilde yazan üç farklı yazardan birer kitap.
İngilizce diye belirledim
Aşık Kadınlar - D.H. Lawrence
Can Yayınları
535 sayfa

Middlesex - Jeffrey Eugenides
İnkilap Kitabevi
640 sayfa

Sana Gül Bahçesi Vadetmedim - Joanne Greenberg
Metis Yayınları
282 sayfa

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Ateş Etme Silahsızım - Hakkı İnanç
Kırmızıkedi yayınevi
96 sayfa

Mihr - Eylem Tok
Destek Yayınları
301 Sayfa

Badem Ağacı - Michele Cohen Corasanti
Pegasus Yayınları
384 sayfa

Pİ'nin Yaşamı - Yann Martel
İnkılap Yayınları
343 sayfa

21. Kategori (Her bir kitap 5 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): 150 sayfadan kısa sekiz kitap.

Ölü Zaman Gezginleri - Hasan Ali Toptaş
İletişim Yayınları
137 sayfa

Ermiş - Halil Cibran
Türkiye İş Bankası
54 sayfa

Martı Jonathan Livingston - Richard Bach
Pegasus Yayınları
94 sayfa

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - Peyami Safa
Ötüken Yayınları
118 sayfa

Albaya Mektup Yok - Gabriel Garcia Marquez
Can Yayınları
80 sayfa

Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez
Jaguar Kitap
94 sayfa

İhtiyar Balıkçı - Ernest Hemingway
Varlık Yayınları
96 sayfa

Graziella - Alphonse de Lamartine
Klas Yayınları
121 sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

Sahaftan aldığım şömizli dört kitap olarak belirledim.

Julie -Gerard Nery
Kervan Yayınları
512 sayfa

Bitmeyen Gün - Pearl  S. Buck
Eser Kitabevi
414 sayfa

Bir Acı Şarkı - A. J. Cronin
Güven Yayınevi
355 sayfa

Aşkların En Güzeli - Emile Zola
Altın Kitaplar
525 sayfa



8 yorum:

  1. Vaaaayyyy Ablacım muhteşem bir liste olmuş. Bir Geyşanın Anıları çok güzeldi. Guguk Kuşu'nu ben de okumak istiyorum filmi güzeldi ama kitap nasıl acaba bazı uyarlamalar çığır açabiliyor ne de olsa :) Harika seçimler yaa. Son kategorine bayıldım şömizli kitaplar çok iyi fikir. Annemin zulasından çıkanlarla ben de böyle bir kategori yapabilirim ileride. Keyifli okumalar dilememe gerek yok öyle olacağı belli zaten.Keyfin katlansın diyeyim o zaman.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. bakalım ne kadarını okuyabileceğim. Verimli bir döneme girmek istiyorum artık. Son bir yıldır istediğim verimlilikte olamadım. Hep birlikte keyifli okuruz inşallah.

      Sil
  2. Bir Geyşa'nın anılarını ben de okumadım yalnız değilsin yani :)... Middlesex'i kitapçıda birkaç defa elime alıp bıraktım bir türlü karar veremedim senin yorumuna göre yeniden bakayım... sana gül bahçesi vadetmedim de isim olarak ilgimi çekmişti...okuduktan sonra konuşuruz... çok iyi bir liste kolay gelsin sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Geyşa'nın Anılarını bir kaç kez şenlik etkinliğe eklemiştim ama onu hiç okumaya zamanım kalmadı. inşallah bu sefer okurum.
      Middlesex'i bir kampanyada çok uyun fiyata almıştım. ben aldıktan sonra o kitabın önemli bir eser olduğunu öğrendim. Çok iyi bir kitapmış. Sende oku canım. Sana Gül Bahçesi Vadetmedim adlı eseri de çok uzun süredir okumak istiyorum. Çok teşekkür ederim canım. Sevgiler.

      Sil
    2. Yorumlarını bekleyeceğim... bu arada ben de şömiz kelimesini ilk defa duydum, o tip kitaplara ciltli deyip geçiyordum meğer özel bir adı varmış...yeni bir şey öğrenmiş oldum çok sağol... sevgiler :)

      Sil
  3. Bir Geyşanın Anılarını okumadım ama filmini izledim :-)

    Son kategoride "şömizli dört kitap" yazmışsınız. Burada ne demek istediğinizi anlamadım. Şömiz kelimesini ilk kez duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl anlatsam bilemedim şimdi. Gömlekli yani kılıflı kitap. Şimdilerde maliyeti pahalı olduğu için özel kitaplar şömizli çıkıyor. Eski kitaplar özellikle Altın yayınları şömizli kitaplar çıkarıyordu. Umarım anlatabilmişimdir. Sevgiler.

      Sil
    2. Anladım. O kitapları biliyorum ama şömiz kelimesini ilk kez duydum. Sayenizde yeni bir kelim öğrendim :-)

      Sil