25 Eylül 2015 Cuma

Güz Okuma Şenliği 2015 Neslihan’ın (Şah-Rû) Listesi

İşte geldik bir kez daha favori mevsimime. Tempom biraz düşecek ama mutlaka okumayı planladıklarımı şöyle bir toparlamaya çalıştım, gerisi hayırlısı artık.:)


2. Kategori (10 puan): İsminde güz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güz mevsiminde geçtiği bir kitap.

Klasik bir seçim olacak ama uzun zamandır tekrar okumak istediğim bir eserdi. Fırsat bu fırsat diyerek kategoriyi değerlendirdim. Şahsen bazı eserlerin çeşitli olgunluk dönemlerinde tekrar okunması taraftarıyım.

Mehmet Rauf – Eylül
Karınca Kitabevi, 285 Sayfa

5. Kategori (10 puan): Esas mesleği öğretmenlik olan bir yazardan bir kitap.
Acaba hayatının bir döneminde öğretmenlik yapmış olan bir yazarı kabul olur mu diye düşünürken kütüphanemde kategoriyi birebir karşılayan ustayla göz göze geldim.

Rıfat Ilgaz – Hoca Nasrettin ve Çömezleri
Çınar Yayınları, 142 Sayfa

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
İnanılması güç ama kült eserlerin başında gelen bu kitap bile yasaklanmış. Hadi Rusya’nın gerici bularak yasaklamasını sebepsel olarak anlayabiliyorum da Polonya’nın yasak gerekçesi olarak eseri çok kötümser bulmasına ne demeli bilemedim.

Fyodor Mihayloviç Dostoyevski – Suç ve Ceza
Alkım Yayınları, 384 Sayfa

7. Kategori (10 puan): Herkesin okuyup da sadece sizin okumadığınızı düşündüğünüz bir kitap.
Bir ara o kadar alıntısına denk gelmiştim ki herhalde okumayan bir ben kaldım diyerek almıştım. Ve halen okumadığıma göre kesin bir ben kaldım.:)

Ahmet Altan – İçimizde Bir Yer
Alkım Yayınevi, 158 Sayfa

9. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir kitap (Serilerin ilk kitapları kapsam dışı).
Baya düşeş geldi bu kategori. :)

Yaşar Kemal – Tanyeri Horozları/Bir Ada Hikayesi 3
Yapı Kredi Yayınları, 441 Sayfa

10. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz bir yazardan/şairden bir kitap.
Eral Ablam’ın tavsiye etmekle kalmayıp bir de taa Ankaralardan bana ulaştırdığı Yalçın Tosun’un iki kitabından Peruk Gibi Hüzünlü isimli öykü kitabını Yaz Okuma Şenliğinde okumuştum. Bu yazarın okuduğum ilk eseriydi. Madem kategori de sıradaki kitabı işaret ediyor, okumayayım mı yani.:) 

Yalçın Tosun – Dokunma Dersleri
Yapı Kredi Yayınları, 121 Sayfa

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Çifte keyifli kategori.:)

Franz Kafka – Şato
Alter Yayıncılık, 343 Sayfa

15. Kategori (10 puan): Biyografi/otobiyografi/anı türünde bir kitap.
Anne kütüphanesine müracaat.:)
Anna Pasternak – Prensesin Aşkı / Bir Tahtı Sarsan Skandal
AD Yayıncılık, 159 Sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Şenlik başlangıç ve sonuçlarında listelerini açıklayan katılımcılarda ilk bu kategoriye bakıyorum artık..) Etkinliğin en keyifli kategorilerinden biri oldu kesinlikle.
Benim temam geçen etkinlikten beri aklımda.
Korku edebiyatından dört kitap.
Kütüphanemi temalara göre ayırmak hoşuma gidiyor. Distopyadan sonra ilk hedefim korku rafı yapmaktı. Kendi rafına sahip Stephen King’i ayrı tutarak korku edebiyatının başyapıtlarını bir araya getirmek için iyi bir fırsat.

Mary Sheley – Frankenstein
İthaki Yayınları, 232 Sayfa

H.P. Lovecraft - Cthulhu'nun Çağrısı
Alfa Yayıncılık, 475 Sayfa

Edgar Allan Poe – Kuyu ve Sarkaç
Can Yayınları, 256 Sayfa

Robert Louis Stevenson - Dr. Jekyll ve Bay Hyde'ın Tuhaf Hikayesi
İletişim Yayıncılık, 202 Sayfa



Bu şahane etkinliğin şahane zekası Pınar'a ve her koşulda desteğini esirgemeyen Eral Ablam'a teşekkür ve sevgilerimle. Tüm katılımcılar, takipçiler ve geçerken uğrayanlara lezzetli bayramlar dilerim.

4 yorum:

  1. Harika seçimler. Eylül ve Dokunma Derslerini beğeneceğini düşünüyorum. Suç ve Ceza'ya ise nasıl yorum yazacaksın merak ediyorum. O eser benim şimdiye kadar okuduğum eserler içerisinde ilk üç favorim arasındadır. Ömrüm yeterse 2. kez ve 3. kez okumayı isteyeceğim şaheserdir. Birlikte güzel okumalarımız olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül'ü lise yıllarında okumuştum, bakalım aynı fikirde miyim yoksa daha önce algılayamadığım duygular mı keşfedeceğim. Suç ve Ceza'yı da aynı şekilde lisede okumuştum ama sanırım temel eğitim serisindendi. Biraz daha olgun bir yaşta okumam gerektiğini düşünmüştüm. Arada bir hafızayı tazeleyip kişisel görüşleri yoklamakta fayda var.:) Olsun, hep güzel nice okumalar olsun.

      Sil
  2. Listenizden sadece Ada hikayesi 3 ve Suç ve Ceza'yı okudum... Eylül'de okunacaklarımın arasında öylece bekliyor (bir gün okuyacağım sıra gelirse:) Suç ve Ceza'yı ben de fakültedeyken okumuştum... evet muhteşem bir eser şüphe yok ama bana da o zamanlar çok karamsar gelmişti sonrasında hep bir daha okumak istedim olgun yaşta daha farklı değerlendirir miyim diye (Anna Karanina'yı farklı bulmuştum mesela) ama bir daha okumak için hiç kendimi ikna edemedim :( size iyi okumalar sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bazı eserleri hayatın çeşitli dönemlerinde tekrar bir okumak gerekiyor. Ciddi ciddi farklı anlamlar çıkardığım eserler oldu. Ya da o zamanlar bu açıdan bakamamışım dediğim. Kitap işte, öğrenmenin keşfetmenin sonu yok. Teşekkürler. Hep keyifli okumalar olsun, okuyacak keyif olsun.

      Sil