13 Kasım 2015 Cuma

Güz Okuma Şenliği 2015 İlk Yarı Raporum

3. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap (Birkaç cilde bölünmüş kitaplarda ciltlerin toplam sayfa sayısına bakabilirsiniz).
Shantaram - Gregory David Roberts
Artemis yayınları
Sayfa Sayısı 852

11. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.
Kryon / Yuvaya Yolculuk - Lee Carroll
AKAŞA YAYINLARI
304 sayfa

21. Kategori (Her bir kitap 5 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): 150 sayfadan kısa sekiz kitap.

Ermiş - Halil Cibran
Türkiye İş Bankası
54 sayfa

Martı Jonathan Livingston - Richard Bach
Pegasus Yayınları
94 sayfa

İhtiyar Balıkçı - Ernest Hemingway
Varlık Yayınları
96 sayfa


20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Fi - Akilah Azra Kohen
DESTEK YAYINLARI
600 sayfa

İlk Yarı Okunan Kitap Sayısı 6 = 60 Puan
İlk Yarı Okunan Sayfa Sayısı  2000 = 20 Puan
Toplam 80 Puan


10 yorum:

  1. Eskiden çok hızlı bir okuyucu idim. Zamanla insanın hızı düşüyor, okunan kitap sayısı azalıyor.Sizin blog dahil kitaplardan söz eden bloglara imreniyorum ve izlemeye çalışıyorum. Geçmişte çalıştığım bir kurumda "Hızlı ve Etkin Okuma" kurslarına gidip eğitici olarak da kurs vermiştim.
    İçtenlikle söyleyeyim listeye bakınca bir eksiklik duydum. Adını duymadığım kitaplar var. Martı, İhtiyar Balıkçı çok severek okuduğum kitaplar.Halil Cibran'ın Ermiş okumayı çok istediğim bir kitap.
    Ne mutlu size ki okuyanlardansınız.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hanım yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bir ara benimde okuma hızım düşmüştü. Neredeyse okuyamaz olmuştum. Bu durum dönemsel sanıyorum. umarım kısa zamanda eski okuma hızınıza kavuşursunuz.
      Ermiş i okuyunuz. çok kısacık bir eser. Ben çok beğendim. Eminim ki siz de beğeneceksiniz. Sevgiler.

      Sil
  2. Tebrikler yine seçme eserler, listeleri kabartan kitaplar.:) Shantaram'ı acayip merak ediyorum. İhtiyar Balıkçı'yı nasıl buldun Ablacım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shantram'ı çok beğendim. İyi ki okumuşum dediğim bir eser oldu. Gerçek bir yaşam öyküsü. Otobiyografi aslında. İhtiyar Balıkçı benim okumakta çok geç kaldığım bir eser:( Mutlaka okunması gereken kitap olduğunu düşünüyorum. İhtiyar bir balıkçının çok büyük bir balık tutması üzerinden insanın kendiyle mücadelesine vurgu yapıyor. Umut her ne olursa olsun kaybedilmemeli.

      Sil
  3. Ben de Shantram'ı okuyacağım bir ara :) çok iyi okumalar olmuş kutlarım Eral, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülüm oku canım. Tavsiye ediyorum. Okuyunca kritiğini yaparız:)Bu kitabın ikincisi de yoldaymış.
      Sevgiler arkadaşım.

      Sil
    2. Ben hele ilkini bir okuyayım da:)) sevgiler

      Sil
  4. Okuduğum hayli kitap var listenizde bu defa (Kendi adıma sevindim vallahi) Hızlı ya da yavaş; okuyabilmek büyük nimet Eral Hanım ♥ Ne mutlu size ve sizin gibi olanara :)

    Sevgilerim ve güzel bir hafta sonu olması dileklerimle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan Hanım siz kült eserleri genellikle okumuşsunuz diye gözlemledim. Yine gözlemlediğim kadarıyla yeni yazarlardan okumadıklarınız var. "Hızlı ya da yavaş; okuyabilmek büyük " işte bu kadar. Çok doğru bir söz. Önemli olan okumak. Çok okumak az okumak önemli değil.
      Sevgilerimle ve saygılarımla. Kendinize iyi bakın.

      Sil
  5. Halil Cibran okumayı gerçekten çok istiyorum , en erken 2016 olur zannımca :D fakat yine çok güzel kitaplar ve kutlarım , harikasın:D

    YanıtlaSil