6 Şubat 2016 Cumartesi

Kış Okuma Şenliği İlk Yarı Raporum

1. Kategori (10 puan): Şenliğimizin destekçisi Yabancı Yayınları'ndan çıkan bir kitap.
Yağmurla Gelen Mutluluk / Amber L. Johnson
Yabancı Yayınları - Sayfa Sayısı 176

7. Kategori (10 puan): Kitap Ağacı'nın aylık kitaplarından veya herhangi bir Kitap Ağacı kulübü tarafından Kış Okuma Şenliği'ne denk gelen dönemde okunacak bir kitap.
Dinle Küçük Adam / Wilhelm Reich
Arya Yayıncılık - Sayfa Sayısı 160

12. Kategori (10 puan): Siz doğmadan en az 250 yıl önce yazılmış bir kitap.
Kerem İle Aslı / Anonim
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - Sayfa Sayısı 297

14. Kategori (10 puan): Türk kadın bir yazardan bir öykü kitabı.
Kıran Resimleri / İnci Aral 
KIRMIZI KEDİ YAYINEVİ  - Sayfa Sayısı 112

17. Kategori (10 puan): Size hediye gelen bir kitap.
Sıfır Noktasındaki Kadın / Neval El Saddavi
METİS YAYINLARI - Sayfa Sayısı 120

18. Kategori (Her kitap 5 puan, 4 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): 150 sayfadan kısa 4 kitap.
Ahşabın Öyküsü / Mehmet Ali Kılıçbay
İmge Yayınları - Sayfa Sayısı 115

Göğü Delen Adam / Erich Scheurmann
Ayrıntı Yayınları - Sayfa Sayısı 111

Farkındalığın Işığı / Jiddu Krishnamurti 
Ötesi Yayıncılık - Sayfa Sayısı 85

Her Sözcük Bir Tohumdur / Susanna Tamaro
Can Yayınları - Sayfa Sayısı 92

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap
Aşkın Halleri / Alper Hasanoğlu
Remzi Kitapları - Sayfa Sayısı 208

Aşk, Seks ve Namus / Jiddu Krishnamurti
Omega Yayınları - Sayfa Sayısı  168

Aşk Üzerine / Alain De Botton 
Sel Yayıncılık - Sayfa Sayısı 225

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Antabus / Seray Şahiner (kadın)
Can yayınları - Sayfa Sayısı 112

Terzi / Aşkım Kapışmak (erkek)
SAYFA6 YAYINLARI sayfa sayısı 232

Uyanış / Kate Chopin (kadın)
ZEPLİN - Sayfa Sayısı 197

Aptalın Deneyimi / Mirzakarim Norbekov (erkek)
SİSTEM YAYINCILIK - Sayfa Sayısı 336

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 90 puan): İsmi bir kelimeden, iki kelimeden, üç kelimeden, dört kelimeden, beş veya daha fazla kelimeden oluşan birer kitap.
bir kelime
Oda / Emma Donoghue 
DOĞAN KİTAP - Sayfa Sayısı 296

iki kelime
Rezonans Kanunu / Pierre Franckh 
ELİPS KİTAP - Sayfa Sayısı 304

üç kelime
Mutsuzluk Zamanlarında Mutluluk / Wılhelm Genazıno
Ayrıntı Yayınları - Sayfa Sayısı 144

dört kelime
Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında / Haruki Murakami
Doğan Kitap - Sayfa Sayısı 188

beş kelime
Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku / İlhami Algör
İletişim yayınları - Sayfa Sayısı 65

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Şenliğimizin ev sahibesi pinuccia'nın düzenlemiş olduğu diğer etkinliklerden okuduğum dört kitabımı temam yaptım.
Araba Sevdası / Recaizade Mahmut Ekrem (2016'da 16 klasik)
Sis yayıncılık - Sayfa Sayısı 192

Ölüler Evinden Anılar / Fyodor Mihailoviç Dostoyevski (Her ayın 17'si biz okuruz Dostoyevski)
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - Sayfa Sayısı 222

Altın Kupa / John Steinbeck (Her ay okuruz Steinbeck)
Remzi Kitap - Sayfa Sayısı  214

Cennet Çayırları / John Steinbeck
Varlık Yayınları sayfa sayısı 236


PUAN HESAPLAMA:
Toplam 25 kitap okuduğum için 240 puan
Toplam  4608 sayfa okuduğum için  puan 46 puan
18. - 19. - 20. - 21.ve 22. kategorideki tüm kitapları okuduğum için ekstra 150 puan
Toplam: 240 +46+150 = 436 puan

7 yorum:

  1. Çok iyi, çok sayıda okumalar olmuş Eralcim kutlarım... Epeyce bilmediğim kitap var:) nasıl sonuçtan memnun musun? Sıfır noktasındaki kadın'ı merak ediyorum güzel mi? Birde Murakami'yi nasıl buldun? ikinci bölüm için kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murakami ilk defa okuyacaktım. Senin ve iki arkadaşımın önerinizi de dikkate alarak kitap seçimimi yaptım. Bu nedenle kitabı çok beğendim. Yine sizlerin önerileriyle yazarın diğer kitaplarını okuyacağım. Sıfır Noktasındaki Kadın ne diyebilirim bu kitap hakkında bilemiyorum. Muhteşem bir eser. Mutlaka oku. Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  2. Merhabalarrrr:)
    Lİsteni görünce şöyle bir kalakaldım. Maşallah :) Bitmiş senin okumlaların neredeyse :) Tebrikler. Şahsen ilk sırada yerini alacağına inanıyorum :) Ben ilk 10 da olmaya razıyım ama bu ara hastalık derken, kızımdan kalan zamanlar da azalıyor, derken artık " ne okusam kardır" diyorum :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycığım listemi yayınlamadan önce şenliği tamamlama diye bir düşüncem asla olmadı. İlk yarı okuma listemi yayınlayıp inceleyince baktım ki 10-11 kategori eksiğim kalmış ki bunlarda tek kitaptan oluşan kategoriler. İtiraf ediyorum hal böyle olunca şenliği tamamlasam mı acaba diye çılgınca düşünceler kafamda oluşuyor:)))Sen üç küçük çocukla benden çok çoook iyi bir okursun. benim çocuklarım büyüdüler. Allah hepimizin evladını korusun. Sevgiler canım.

      Sil
  3. Benden de bir maşallah :) Bu etkinlikte daha aktif olmak istiyordun, baya baya olmuşsun. Aynı kelimeli kategoriyi şubat ayından önce okumuşsundur ama etkinliğin kapsadığı dönem itibariyle anlamlı olmuş. Harika kitaplar var listende tebrikler Ablacım.

    Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku'yu merak ediyorum. Nasıldı? Göğü Delen Adam'ı aldım bu arada. Bir kategoriye sokabilirsem hemen okuyacağım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi?:)) Sevgililer Gününe özel kategori gibi olmuş:) O okuduklarım roman değil. Hepsi aşka dair psikolojik, felsefi eserler. Öneririm canım.

      Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku'yu hiç bir zaman merak etmemiştim. 5 kelimelik bir kitap okumak için arkadaşımdan aldım ve ben hiç beğenmedim. belki sen beğenirsin ama. Çünkü kitabı beğenmeyenler olduğu gibi beğenenlerde çok.Göğü Delen Adam hemen oku çok merak ediyorum ne diyeceksin?

      Sil